Lista portali i czasopism branżowych
Każda branża posiada swoje media. Okazuje się, że w przypadku szeroko rozumianej branży kreatywnej jest bardzo wiele portali, a nawet kilka czasopism poświęconych zagadnieniom z obszaru mediów, marketingu, PR-u, reklamy i mediów społecznościowych. Niektóre z nich są bardzo rozbudowane i piszą o każdej z powyższych dziedzin, a nawet oferują czytelnikom możliwość blogowania. Istnieją też takie, których tematyka kręci się wokół jednej gałęzi danej dziedziny. Poniżej przedstawiam listę portali i czasopism, które moim zdaniem warto czytać. Celowo odstępuję od opisu każdego tytułu. Najlepiej, żebyś po przeczytaniu tego postu wygospodarował sobie czas i sam zapoznał się z każdym portalem i czasopismem. Dzięki temu będziesz mógł określić czy i jeśli tak to, w jakim stopniu dany tytuł porusza zakres tematyczny wpisujący się w krąg Twoich zainteresowań.
Wirtualne Media (portal)
Marketing przy Kawie (portal)
Marketer+ (portal i czasopismo)
Nowy Marketing (portal)
Sprawny Marketing (portal/blog)
Brief (portal i czasopismo)
Interaktywnie (portal)
Feedback (portal)
Press (portal i czasopismo)
Social Press (portal)
Marketing w Praktyce (portal i czasopismo)
PRoto (portal)
Online Marketing Polska (portal i czasopismo)
Mistrzowie Drugiego Planu (portal/blog)
Marketing Link (portal)
Marketing i Biznes (portal i czasopismo)
Nowa Sprzedaż (czasopismo)
Mam Startup (portal)
StartUp Magazine (czasopismo)
Kampanie Społeczne (portal)
Nowe Media (portal i czasopismo)
Marketing Mobilny (portal)
Planeta SEO (platforma blogowa)
Silesia SEM (portal)
Manager+ (portal i czasopismo)
Social Media (portal/blog)
Mediarun (portal)
Firmer (czasopismo i blog)
OHH Magazine (portal i czasopismo)
Ad Monkey (portal)
Biuro Prasowe (portal)
E-marketing (portal)
Patrz komu ufasz!
Media branżowe tworzone są przez zespoły redakcyjne, ale w wielu przypadkach także przez specjalistów i ekspertów. Czytaj! Ucz się i wdrażaj! Jednak sugeruję, żebyś po przeczytaniu każdego artykułu poświęcił chwilę i poszukał rzetelnych informacji o autorze. Dawniej do miana eksperta była tylko jedna droga. Dokonania. Obecnie można iść na skróty, czyli wykreować się. Wystarczy tylko umiejętnie wykorzystać postęp technologiczny i nowe kanały komunikacji. Dlatego pamiętaj proszę, że uchodzić za specjalistę czy eksperta nigdy nie oznacza tego samego co nim być.
PS. Starałem się, żeby na liście znalazły się najważniejsze pozycje. Mam świadomość, że pewnie nie uwzględniłem wszystkich. Jeśli Twoim zdaniem na liście brakuje jakiegoś bloga (oprócz tych prowadzonych przez jedną osobę lub firmę bez udziału osób trzecich) portalu lub czasopisma to proszę podziel się nim wpisując nazwę w komentarzu. Dzięki temu razem stworzymy długą i przede wszystkim wartościową listę.