Remarketing – skuteczny sposób na promocję w sieci
Obecnie natężenie reklam we wszystkich kanałach komunikacji jest tak duże, że nawet najlepsze komunikaty nie są zapamiętywane przez odbiorców. Twórcy reklam chcąc przebić się ze swoją reklamą przez szum informacyjny, postanowili bazować na powtarzalności. Analogiczna sytuacja występuje w sieci. Systemy reklamowe Google AdWords i Facebook Ads oferują reklamodawcom możliwość realizacji kampanii remarketingowych.
Zalety i jeszcze raz zalety
Remarketing najzwyczajniej polega na przypominaniu internaucie, który choć raz wszedł na daną stronę internetową, o jej istnieniu bądź znajdującym się na niej produkcie. Firmy działające w branży e-commerce chwalą taką formę promocji. Internauta, który raz wykazał zainteresowanie stroną oferującą jakieś produkty bądź usługi i nie zdecydował się na zakup, może zmienić swoje stanowisko przy kolejnych odwiedzinach. Zatem w pierwszej kolejności warto zadbać by reklama danej firmy docierała do osób, które już miały z nią styczność. Oczywiście to nie jedyna zaleta remarketingu. Remarketing jest tańszym rozwiązaniem w porównaniu z pozyskiwaniem płatnego ruchu oraz wskazuje na skuteczność tej formy promocji w odniesieniu do cross-sellingu polegającego na sprzedaży produktów komplementarnych w odniesieniu do tych, które już posiada klient. Kampanie remarketingowe mogą prowadzić także serwisy, którym zależy na zyskaniu rozgłosu bądź zwiększeniu liczby rejestracji. Ponadto prowadzenie takich działań reklamowych może w krótkim czasie przyczynić się do zwiększenia zwrotu z inwestycji (ROI).
Jak zacząć?
Przed przystąpieniem do realizacji kampanii każdy może wesprzeć się kalkulatorem ROI, aby móc obliczyć przybliżony zysk. Google pozwala także na dostosowanie list remarketingowych, dzięki czemu reklamodawcy mogą dokładnie targetować kampanie. Na przykład reklama może wyświetlać się tylko osobom, które podjęły ściśle określone działania na stronie reklamodawcy jak dodanie produktu do koszyka, a następnie porzucenie go bądź tym, które z innych powodów nie doprowadziły do końca procesu zamówienia. Innym udogodnieniem, jakie oferuje remarketing jest generowanie zasięgów na dużą skalę. Komunikaty mogą dotrzeć do użytkowników, kiedy korzystają z wyszukiwarki Google i przeglądają strony wchodzące w skład sieci reklamowej Google. Ponadto każda osoba prowadząca kampanie remarketingowe ma możliwość zobaczenia, gdzie wyświetla się jej reklama.
Na kilka sposobów
Obecnie można wyróżnić kilka form reklam remarketingowych. Najpopularniejsze to standardowa, dynamiczna, w aplikacjach mobilnych, ale też odnosząca się do list remarketingowych dla reklam w sieci wyszukiwania. Zawsze podstawowym powodem dla wyświetlenia się reklamy jest przynajmniej jedno wejście internauty na stronę reklamodawcy. Do wyjątków można zaliczyć zyskujący ostatnio na popularności remarketing wideo. W tym przypadku komunikat wyświetla się ludziom, którzy nawiązali interakcje z jakimikolwiek nagraniami bądź materiałami figurującymi w serwisie YouTube, które należą do reklamującej się firmy lub osoby.
Nie taki diabeł straszny
Stworzenie kampanii remarketingowej jest niezwykle proste nawet dla osób, które nie miały wcześniej styczności z Google AdWords czy Facebook Ads. Wystarczy utworzyć konto, wygenerować skrypt śledzący i wkleić go w kod własnej witryny. Następnie należy określić listy remarketingowe, w których będą zapisywały się działania użytkowników odwiedzających serwis. Ostatnie kroki to opracowanie grafik, które będą się wyświetlać potencjalnym klientom, włączenie kampanii i jej optymalizacja prowadząca do uzyskania zadowalającego zysku.
Tekst ukazał się na łamach naTemat.pl